- Menu przedmiotowe
- Skargi i Wnioski
Skargi i Wnioski
Sposób załatwiania spraw
Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego, jego Zastępca lub osoba wyznaczona przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w każdą środę od 14:00 do 16:00 w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu przy ul. B. Krzywoustego 28, po wcześniejszym ustaleniu terminu (zapisy prowadzi sekretariat, tel. 071 326 51 60).
Skargi i wnioski można składać także:
1) drogą pocztową na adres:
Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego we Wrocławiu
ul. B. Krzywoustego 28
51-165 Wrocław
2) osobiście w godzinach pracy urzędu:
w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu,
sekretariat pok. 5 (parter)
3) drogą elektroniczną:
4) faxem:
fax: (0-71) 326 51 61
Informujemy również, że wszelka korespondencja powinna zawierać imię, nazwisko i dokładny adres nadawcy. Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46), listy nie podpisane przez nadawcę pełnym imieniem i nazwiskiem oraz bez pełnego adresu pozostawiane są bez rozpatrzenia.
Rejestr skarg i wniosków znajduje się na:
Stanowisku pracy ds. prawnych.
Postępowanie wnioskowe w zakresie zapewnienia dostępności architektonicznej, komunikacyjno-informacyjnej i cyfrowej
Jakie uprawnienia ma klient Urzędu i osoba ze szczególnymi potrzebami ?
- Informowanie o braku dostępności
Każdy, bez konieczności wykazywania interesu faktycznego ma prawo poinformować Urząd o braku dostępności architektonicznej i komunikacyjno-informacyjnej.
Informacja taka powinna zawierać:
1) dane kontaktowe wnioskodawcy;
2) wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym.Pobierz wzór wniosku – Informacja o braku dostępności - wniosek nr 1 (26,19KB)
- Wnioskowanie o zapewnienie dostępności architektonicznej lub komunikacyjno-informacyjnej
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu faktycznej potrzeby skorzystania z usług Urzędu ma prawo zwrócić się do Urzędu z wnioskiem o zapewnienie dostępności.
Wniosek taki powinien zawierać:
1) dane kontaktowe wnioskodawcy;
2) wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
3) wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
4) wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.Pobierz wzór wniosku – Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub komunikacyjno-informacyjnej - wniosek nr 2 (26,32KB)
- Żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej
Każdy, bez konieczności wykazywania interesu faktycznego ma prawo wystąpić do Urzędu z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej stron internetowych oraz aplikacji mobilnych lub ich elementów.
Żądanie takie powinno zawierać:
1) dane kontaktowe wnioskodawcy;
2) wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo;
3) wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
4) wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.Pobierz wzór wniosku – Żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej - wniosek nr 3 (25,61KB)
Jakie złożyć informację lub wniosek/żądanie ?
Informację o braku dostępności lub wniosek o zapewnienie dostępności można:
- złożyć osobiście w siedzibie Urzędu w godzinach pracy Urzędu:
Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego we Wrocławiu
ul. B. Krzywoustego 28
51-165 Wrocław
godziny pracy: 7:30 – 15:30
sprawdź jak dojechać - wysłać pocztą tradycyjną na adres:
Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego we Wrocławiu
ul. B. Krzywoustego 28
51-165 Wrocław - wysłać pocztą elektroniczną na adres:
W jakim terminie podmiot publiczny musi zapewnić dostępność?
- Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej i komunikacyjno-informacyjnej.
- Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia żądania zapewnienia dostępności cyfrowej.
- Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadomi wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskaże nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
- W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku Podmiot publiczny zaproponuje rozwiązanie alternatywne oraz dołączy uzasadnienie.
Czym jest tryb odwoławczy?
Jeżeli podmiot publiczny nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
- w sposób i w terminie 14 dni (w przypadku dostępności architektonicznej i komunikacyjno-informacyjnej) lub 7 dni (w przypadku dostępności cyfrowej) od dnia złożenia wniosku (w terminie podstawowym), albo
- w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym), albo
- z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności,
wnioskodawca ma prawo złożyć skargę na brak dostępności:
- do Prezesa Zarządu PEFRON w przypadku braku zapewnienia dostępności architektonicznej i komunikacyjno-informacyjnej;
- do podmiotu publicznego w przypadku braku zapewnienia dostępności cyfrowej.
Skargę można złożyć w ciągu 30 dni licząc od upłynięcia terminów:
- 14 dni od złożenia wniosku, albo
- 2 miesięcy od złożenia wniosku w przypadku przedłużenia przez podmiot publiczny terminu zapewnienia dostępności, albo
- otrzymania zawiadomienia o braku możliwości zapewnienia dostępności.
Pliki do pobrania:
Informacja o braku dostępności - wniosek nr 1 (26,19KB)
Żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej - wniosek nr 3 (25,61KB)